Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
bg_leeg_1.jpg
logo_pxs_enterprise_1.png
pink_bar.jpg
robot.png

Hallo, ik ben Chris.
Wat wil u weten over de kanaalvoorkeuren van uw klanten?

De voorkeurskanalen van uw klanten

Denkt u dat chatbots uw callcenter medewerkers kunnen vervangen? En dat jongeren geen telefoon meer gebruiken? 

Zo eenvoudig is het niet, stelt een onderzoek van The House of Contact Centers (THoCC). Vraag aan chatbot Chris hoe klanten het liefst communiceren met bedrijven.

Cijfers komen uit een onderzoek van ©The House of Contact Centers

bg_leeg_1.jpg
logo_pxs_enterprise_1.png
pink_bar.jpg
De trends

Hoe populair was elk contactkanaal in 2020 t.o.v. 2018?

Tien jaar geleden dachten we dat klanten de traditionele kanalen zoals face to face, telefoon, website en e-mail links zouden laten liggen. Chat, messaging en social media zouden heel snel in de plaats komen. 

De bevraging van THoCC laat eerder een evolutie zien, geen revolutie. Hoeveel van de bevraagden gaf aan contact te hebben gehad met een bedrijf via een bepaald kanaal?

fysieke_contacten.png (copy) telefoon.png (copy) pxs.png de_trends_4.png (copy)

Cijfers komen uit een onderzoek van ©The House of Contact Centers

bg_leeg_1.jpg
logo_pxs_enterprise_1.png
pink_bar.jpg
Gebruiksgemak

Hoe gebruiksvriendelijk vinden klanten de contactkanalen?

Gevraagd naar de moeite – dus de effort – die klanten moesten opbrengen wanneer ze contact opnamen via een bepaald kanaal scoort e-mail het meest positief. 78% van de klanten vindt e-mail gemakkelijk of zeer gemakkelijk.

artboard.png kanaal_1.png (copy) kanaal_3.png (copy) kanaal_4.png (copy) kanaal_5.png (copy)

Cijfers komen uit een onderzoek van ©The House of Contact Centers

bg_leeg_1.jpg
logo_pxs_enterprise_1.png
pink_bar.jpg

Verwachte responstijd

In                                       van de negatieve ervaringen van klanten met een contactcenter ging het om een antwoord dat te lang uitbleef. Afhankelijk van het kanaal verwachten klanten immers een antwoord binnen een bepaalde tijd. Kent u de responstijd per kanaal? THoCC zocht het voor u uit.


44%

12.gif (copy) 09.gif (copy)

Hoe snel verwachten klanten een antwoord per contactkanaal?

Cijfers komen uit een onderzoek van ©The House of Contact Centers

bg_leeg_1.jpg
logo_pxs_enterprise_1.png
pink_bar.jpg

Tips voor de beste klantenervaring:

1. Stel uzelf de vraag: waarom en hoe contacteren uw klanten u. 

Een klant verkiest een kanaal op basis van de situatie waarin hij of zij zich bevindt als hij of zij contact wil. Hier is ook de emotionele lading bepalend.


2. Kies de kanalen waarop ze u het liefst bereiken. 

“U moet weten welke kanalen uw klanten willen gebruiken en op basis van uw strategie de juiste kanalen kiezen.”
Inge Vissers, Managing Partner van THoCC

Cijfers komen uit een onderzoek van ©The House of Contact Centers

bg_leeg_2.jpg
pink_bar.jpg
robot.png
De voorkeurskanalen van uw klanten

Hallo, ik ben Chris.
Wat wil u weten over de kanaalvoorkeuren van uw klanten?

Denkt u dat chatbots uw callcenter medewerkers kunnen vervangen? En dat jongeren geen telefoon meer gebruiken? 

Zo eenvoudig is het niet, stelt een onderzoek van The House of Contact Centers (THoCC). Vraag aan chatbot Chris hoe klanten het liefst communiceren met bedrijven.

Cijfers komen uit een onderzoek van ©The House of Contact Centers

bg_leeg_1.jpg
logo_pxs_enterprise_1.png
pink_bar.jpg
De trends

Hoe populair was elk contactkanaal in 2020 t.o.v. 2018?

Tien jaar geleden dachten we dat klanten de traditionele kanalen zoals face to face, telefoon, website en e-mail links zouden laten liggen. Chat, messaging en social media zouden heel snel in de plaats komen. 

De bevraging van THoCC laat eerder een evolutie zien, geen revolutie. Hoeveel van de bevraagden gaf aan contact te hebben gehad met een bedrijf via een bepaald kanaal?

fysieke_contacten.png (copy) pxs.png de_trends_4.png (copy)

Cijfers komen uit een onderzoek van ©The House of Contact Centers

bg_leeg_1.jpg
pink_bar.jpg
logo_pxs_enterprise_1.png
Gebruiksgemak

Hoe gebruiksvriendelijk vinden klanten de contactkanalen?

Gevraagd naar de moeite – dus de effort – die klanten moesten opbrengen wanneer ze contact opnamen via een bepaald kanaal scoort e-mail het meest positief. 78% van de klanten vindt e-mail gemakkelijk of zeer gemakkelijk.

artboard.png kanaal_1.png (copy) kanaal_3.png (copy) kanaal_4.png (copy) kanaal_5.png (copy)

Cijfers komen uit een onderzoek van ©The House of Contact Centers

bg_leeg_1.jpg
pink_bar.jpg
logo_pxs_enterprise_1.png

Verwachte responstijd

In                                       van de negatieve ervaringen van klanten met een contactcenter ging het om een antwoord dat te lang uitbleef. Afhankelijk van het kanaal verwachten klanten immers een antwoord binnen een bepaalde tijd. Kent u de responstijd per kanaal? THoCC zocht het voor u uit.


44%

12.gif (copy) 09.gif (copy)

Hoe snel verwachten klanten een antwoord per contactkanaal?

Cijfers komen uit een onderzoek van ©The House of Contact Centers

bg_leeg_1.jpg
pink_bar.jpg
logo_pxs_enterprise_1.png

Tips voor de beste klantenervaring:

arrow_right p0

1. Stel uzelf de vraag: waarom en hoe contacteren uw klanten u. 

Een klant verkiest een kanaal op basis van de situatie waarin hij of zij zich bevindt als hij of zij contact wil. Hier is ook de emotionele lading bepalend.


2. Kies de kanalen waarop ze u het liefst bereiken. 

“U moet weten welke kanalen uw klanten willen gebruiken en op basis van uw strategie de juiste kanalen kiezen.”
Inge Vissers, Managing Partner van THoCC

Cijfers komen uit een onderzoek van ©The House of Contact Centers